بررسی گردشگری سلامت در کشور هند

 

هدف ما برای تحلیل کشور های مختلف آموزش مدیریت گردشگری است.

هندوستان قصد دارد که به یکی از اصلی ترین مراکز گردشگری سلامت در دنیا تبدل شود و به همین دلیل برای تبلیغات گسترده برنامه ریزی نموده است.و قصد دارد علاوه بر روش های مدرن پزشکی به وسیله طب سنتی نیز به مداوای بیماران بپردازد و از آنجا که هندوستان در طب های باستانی و سنتی ید طولایی دارد در این حوزه می تواند موفق ظاهر شود.
پیش بینی می شود که هندوستان به عنوان یکی از اولین کشورهای دنیا در گردشگری سلامت به جایگاه بسیار خوبی در کنار رقبا خواهد رسید.
در چند سال اخیر بیش از ۵ میلیون نفر برای مداوا به هند مراجعه نموده اند.
هند در ساخت زیرساخت های لازم برای گردشگری سلامت بسیار کوشا بوده است.برای مثال می توان از عملکرد حساب شده ی این کشور در فرودگاه ها نام برد که برای مسافرانی که به عنوان توریسم درمانی وارد کشور می شود گیت های ویژه در نظر گرفته شده است و مسافران با اطمینان خاطر بیشتر وارد هند می شوند و توجه و مراقبت از توریست های سلامت از فرودگاه شروع می شود.
در کشور هند گردشگری سلامت از سوی دولت بسیار حمایت می شود و تسهیلات ویژه برای این صنعت در نظر گرفته است.
کشور هند یکی از کشورهایی است که خدمات بسیار با کیفیتی با قیمت بسیار مناسب ارائه می دهد هم چنین خدمات جانبی بسیاری به بیماران ارائه می شود و خدمات بعد از عمل های جراحی نیز در هندوستان بسیار چشم گیر است.
بررسی ها نشان داده است که دو شاخص کیفیت و قیمت دلیل اصلی انتخاب گردشگران سلامت بوده است و هندوستان برای این دو شاخص برنامه ریزی کرده است.

مدیریت گردشگری سلامت ایجاب می کند که روند ورود به کشوری که در این صنعت فعال است را تسهیل نمایند و هندوستان نیز این مهم را در راس اهداف خود قرار داده و توانسته است با راحت تر کردن گرفتن ویزا برای ورود به هند درصد بالایی از بازار گردشگری سلامت را به خود اختصاص دهد.
هم چنین موجب شده است که دلالان فعال در این حوزه نیز حذف شوند و گردشگران سلامت به راحتی می توانند در مدت زمان کوتاه برای ورود به هند ویزا تهیه کنند.
هندوستان توانسته است در بازار جهانی به خوبی برای کشور خود اعتمادسازی کند و هند به عنوان یک برند قابل اعتماد در حوزه گردشگری سلامت شناخته شده است.
از جمله بیمارستان های فعال کشور هند در گردشگری سلامت می توان به Max Healthcare اشاره کرد که سالانه هزاران گردشگر را پذیراست.
یکی دیگر از نقاط قوت هند هتل بیمارستان هایی که در اختیار بیمار و همراهانش قرار می گیرد و همران معتقدند که حس کسانی را که در بیمارستان اقامت دارند نداشته و بسیار راحت هستند و بیماران می توانند هر زمان که خواستند با همراهانشان باشند و این گونه احساس غربت برای بیماران ایجاد نمی شود.
اما باید خاطر نشان کرد هند مدیریت گردشگری سلامت خود را بر مبنای برندسازی پایه ریزی کرده است و توانسته است با یکپارچه کردن بیمارستان ها و مراکز درمانی خود خود را به عنوان برندی قابل اعتماد و اتکاپذیر مطرح نماید.


یوگا و همیوپاتی نیز از علوم هستند که به کمک این صنعت در کشور هند شتافته اند.
هندوستان در بخش دارویی بسیار قوی عمل نموده است.هم چنین تعداد پزشکان و پرستاران این کشور بسیار زیاد است و مشاوره پزشکی نیز بسیار قوی عمل می نماید و تیم مشاوره حتی بعد از درمان نیز بیشترین زمان را برای بیماران درنظر می گیرد.
هزینه پرواز به هند بسیار ارزان است این درحالی است که پرواز به هند در نهایت آرامش و بدون معطلی انجام می شود.
زمان انتظار برای درمان نیز در کشور هند بسیار کم است و هر گردشگری هر وقت که بخواهد می تواند که درمان شود.
در هند گردشگری نیز در خدمت گردشگری سلامت است و گردشگران سلامت می توانند از مناطق توریستی هند نیز دیدن نمایند و همین مسئله انگیزه خوبی برای سفر به هند برای درمان است.هند به کشوری برای رسیدن به آرامش و دور شدن از دنیای ماشینی معروف است و این هم دلیلی شده است که انتخاب گردشگران سلامت باشد و چه بسا که بیماران ترجیح می دهند به کشوری سفر نمایند که آرامش روانشان را نیز تضمین نماید.سال هاست که هند دوره هایی را تحت عنوان دوره های سلامتی برگزار می نماسد و گردشگران زیادی برای شرکت در این دوره ها به هند سفر می نمایند و آرامش و حس خوب را به عنوان تبلیغی برای هند به کشور خود می برند.
برنامه ریزی برای اینکه کشور خود را به عنوان مرکزی برای سلامتی روح و جسم حاصل استراتژی های دولتی این سرزمین و کوشا بودن در امر آموزش مدیریت گردشگری سلامت به فعالان در حوزه گردشگری سلامت است.

درست است که مدیرت گردشگری سلامت نیازمند استراتژی های دولتی و خصوصی است اما نباید نقش آموزش در گردشگری سلامت را نیز نادیده گرفت چرا که در  گردشگری سلامت  نیروی انسانی نقش زیادی ایفا می کند و موفقیت منوط به آموزش پرسنل برای هماهنگ بودن و رعایت کردن همه ی اصول و استاندازد های منطبق بر استراتژی ها در سطج کلان است.

Comments

Popular posts from this blog

پل قدیم خرمشهر

توریسم سلامت در ترکیه

دره گلستان