دره گلستان

 همان طور که می دانید، برخی از دره هایی که در ایران وجود دارند، بسیار زیبا و دیدنی هستند. یکی از زیباترین این دره ها، در استان اردبیل حوالی شهر سرعین، گلستان نام دارد که در این بخش از مجله مستر بلیط قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم. دره گلستان در یک منطقه بسیار خوش آب و هوا جای گرفته است و با طراوت و سرسبزی خود حس و حال تازه ای به افراد می دهد. برخی از مردم قدیمی که ساکن شهر سرعین هستند، این دره را با نام آلوارس می شناسند زیرا در چند کیلومتری آن، روستایی با همین نام وجود دارد. برخی دیگر نیز این دره را با نام دره آبگیرهای طلایی می شناسند زیرا در اطراف آن، آبگیرهای زیادی وجود دارد. اما در اصل نام آن دره گلستان است و به علت وجود گلزارها و چمنزارهای زیاد این نام را برای آن انتخاب کرده اند.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

نقشه و معرفی بخش های مختلف

اطراف دره زیبای گلستان یخچال های طبیعی و چشمه های پر آبی وجود دارد که در کنار یک دیگر موجب شده اند بهشتی بی نظیر به وجود آید. طبیعت فوق العاده این منطقه، تمام افراد را شیفته خود کرده است و کسانی که به آن جا می روند؛ به هیچ عنوان از تماشای مناظر خسته نمی شوند. گل های رنگارنگ، آسمان آبی، چمن های تازه و با طراوت، دریاچه های پر آب، یخچال های طبیعی، انعکاس نور خورشید، کوه های اطراف و دشت ها در کنار یک دیگر بهشتی کمیاب را به وجود آورده اند و شما می توانید با خرید بلیط اتوبوس سرعین، از نزدیک تمام آن ها را مشاهده کنید. در این منطقه خوش آب و هوا یک چشمه آب گرم معدنی نیز وجود دارد که مردم و اهالی روستای آلوارس، از آن استفاده های گوناگونی می کنند. اکثر گردشگرانی هم که به این منطقه می روند، از آب گرم معدنی دره گلستان برای درمان درهای عصبی و رماتیسمی، بهره می برند.

به دلیل تنوع آب و هوایی و وجود برخی شرایط حیوانات زیادی نیز در این دره دوست داشتنی، زندگی می کنند. ‌از جمله این حیوانات می توان گراز، بز، پرندگان مختلف، میش و ... را نام برد. اگر به دیدن این دره زیبا بروید می توانید در آن جا شگفتی های بسیار زیادی را مشاهده کنید و در کنار دوستان یا خانواده، لذت ببرید. به طور معمولا سراسر این منطقه شگفت انگیز پر شده از گل و گیاهان زیبا، فقط قسمت هایی که در آن ها آبگیرها جای گرفته اند، فاقد پوشش‌ گیاهی هستند. کمی آن طرف تر از دره گلستان می توانید از مجموعه تفریحی و گردشگری پیست آلوارس نیز دیدن نمایید و در آن جا به تفریح مشغول شوید. همچنین اگر قصد داشتید که چند روز در دره گلستان به تفریح و گردش بپردازید، می توانید به راحتی از امکانات رفاهی مانند هتل های مختلف که در آن جا وجود دارند، استفاده کنید.


https://mrbilit.com/mag/golestan-valley/

Comments

Popular posts from this blog

پل قدیم خرمشهر

مارکتینگ آفلاین در گردشگری سلامت