روستای هزاوه

 زندگی و آرامش روستا همیشه برای شهرنشین ها جذاب و قابل توجه بوده است و روستاها یکی از محبوب ترین مقاصد برای بازدید و یا گذراندن تعطیلاتی آرام و به دور از شلوغی هستند. حال اگر این روستا به اندازه کافی جذاب و در کنار جاذبه های طبیعی، آثار و بناهای تاریخی فراوانی در دلش جا داده باشد، این سفر به یکی از خاطره های فراموش نشدنی شما تبدیل خواهد شدو حسابی از آن لذت خواهید برد. کشور زیبای ما ایران، روستاهای فراوانی دارد که همه آن ها زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند. یکی از این روستاها، روستای هزاوه نام دارد که در استان مرکزی واقع شده است. این روستا پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی دارد و پر از باغ ها و مزارع زیبای انگور است. اگر شما هم دوست دارید تا با این منطقه آشنا شوید در این مقاله از مجله مستر بلیط با ما همراه باشید تا همه چیز را به شما بگوییم.

درباره روستای هزاوه

درباره روستای هزاوه

شهر اراک در استان مرکزی جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی دارد که روستای هزاوه یکی از آن هاست. این روستا در فاصله 18 کیلومتری از غرب اراک قرار گرفته و یکی از مناطق خوش آب و هوا و کوهستانی است. اصلی ترین ویژگی های طبیعی این روستا باغات سرسبز و مزارع زیبا و پر بار انگور است که دیدنشان خالی از لطف نخواهد بود و هرساله گردشگران زیادی را برای دیدنش جذب می کند. هزاوه علاوه بر جاذبه های طبیعی، دارای پیشینه ای تاریخی نیز هست که این روستا را به یکی از مکان های محبوب برای سفر و گردشگری تبدیل کرده است. جمعیت این روستا طبق آخرین سرشماری چیزی در حدود 1184 نفر بود و مردم این روستا به زبان فارسی صحبت می کنند.

تاریخچه روستای هزاوه

طبق گفته ها، نام این روستای پنج هزار ساله از کلمه «زاو» گرفته شده است. این کلمه معنی دره می دهد و چون روستای هزواه در دره ای قرار گرفته است، این اسم کاملا با آن همخوانی دارد و نشان دهنده موقعیت مکانی آن است. حرف «ه» در هزاوه معنای خوب بودن دارد و این اسم در کل به «دره خوب» اشاره دارد، بنابراین این روستا نه تنها طبیعت زیبایی دارد، بلکه اسمش هم جذابیت خاص خودش را دارد. جالب است بدانید که نام قدیمی این روستا هزارآبه بوده است و اگر درمورد منشا این اسم کنجکاو هستید باید به شما بگوییم که این روستا چشمه های آب فراوان و پر آبی داشته که باعث شناخته شدن آن به این اسم شده و بعدها طی تغییرات گویشی به هزاوه تغییر یافته است. طبق بررسی های باستان شناسان و سفال های یافته شده در این منطقه، کارشناسان قدمت این روستا را به قرن پنجم هجری مربوط می دانند.


https://mrbilit.com/mag/hazaveh-village/

 

Comments

Popular posts from this blog

پل قدیم خرمشهر

توریسم سلامت در ترکیه

دره گلستان