ساخت و راه اندازی فرودگاه قم صنعت توریسم را توسعه می دهد

 قرارداد ساخت پروژه های منطقه نمونه گردشگری طرلاب و فرودگاه قم از سال 1389 منعقد و  عملیات اجرایی فرودگاه نیز در بهمن‌ماه همان سال آغاز شد اما به دلایلی ساخت هر دو پروژه متوقف شد . طبق اعلام آقای ارجمندی، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ، طبق رأی دادگاه تجدیدنظر پیمانکار سابق می‌تواند ساخت هر دو پروژه را ادامه دهد.

فرودگاه قم ، در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 كیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 كیلومتر فاصله دارد.این فرودگاه دارای دو باند اصلی به طول 4 هزار و 680 متر و عرض 60 متر و یك باند آموزشی به طول 2 هزار متر و با تاكسی وی های متقاطع، 3 ترمینال بزرگ داخلی، بین المللی، زیارتی و باری خواهد بود. شهر فرودگاهی قم، محلی توریستی و تفریحی برای مسافران و توریست های شهر قم است شامل هتل، بازار خرید، هایپرماركت، رستوران ملل، شهربازی، شهر غذا، كاریز، هتل های نمكی و دهكده ورزشی است.نصیری جهرودی ، هدف اصلی احداث فرودگاه قم را رونق و توسعه اقتصادی و گردشگری و سرمایه گذاری سود آور بخش خصوصی اعلام و با بیان این كه بخش های مختلف این فرودگاه و شهر اطراف آن دارای پیشرفت های مختلفی هستند میانگین پیشرفت كار ، قبل از توقف پروژه  ها را 50 درصد اعلام كرد.

باوجود سیل زائرین بارگاه مطهر حرم حضرت معصومه(س) و جمکران، راه اندازی فرودگاه قم ، حمل و نقل زائرین و توریست با شرایط بهتر و سرعت بیشتر انجام می شود و با ساخت پروژه منطقه نمونه گردشگری طرلاب امکاناتی مانند هتل‌های سه تا پنج ستاره و همچنین مراکز گردشگری سلامت  فراهم گردیده و  منجربه رونق صنعت توریسم و گردشگری در شهرقم می شود.

 

 فرودگاه قم

Comments

Popular posts from this blog

پل قدیم خرمشهر

دره گلستان

مارکتینگ آفلاین در گردشگری سلامت