پل سفید

 

نام گذاری پل سفید

علت نام گذاری این پل به پل سفید رنگ سفیدی است که برای این پل انتخاب کردند. البته برخی آن را به دلیل دو هلالی که دارد با نام پل هلالی می شناسند. نام دیگر پل سفید اهواز پل معلق است، زیرا به نحوی طراحی شده است که بخش های هلالی آن نیروی وارده از عبور ماشین ها را به زمین منتقل می کنند و تنها تکان های کمی در پل احساس می شود. پل سفید اهواز با معماری و بنای بی نظیری که داشت بسیار خاص و جذاب بود و نورپردازی هایی که اخیرا توسط تکنسین های حرفه ای ایتالیایی بر روی این پل انجام شد زیبایی آن را در دل شب دو چندان نموده و آن رابه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری اهواز تبدیل کرده است.

نام گذاری پل سفید

ساختار پل سفید

این پل معلق که بر روی پایه های بتنی قرار گرفته است سازه ای تمام فلزی است که دارای 13 متر ارتفاع و بالغ بر 20 هزار متر طول می باشد. در پل سفید دو دهانه بزرگ وجود دارد که یکی از آن ها 136 متر و هلال دیگر 130 متر طول دارند. همچنین سه دهانه میانی پل نیز هر کدام 49 متر و دهانه های کناری آن 12 و 20 متری هستند. جالب است که بدانید تمامی قطعات پل سفید با استفاده از پیچ و مهره به یکدیگر متصل شده اند و برآوردهایی که در زمان ساخت آن انجام شده است عمر مفید آن را 50 سال تخمین زده اند.  پل معلق اهواز در گذشته تنها برای عبور وسایل نقلیه سبک، درشکه، احشام و انسان این پل کاربرد داشت اما امروزه این پل به صورت یک طرفه به منظور عبور وسایل نقلیه و عابران پیاده استفاده می شود.

 شرایط بازدید

پل سفید اهواز که قسمت شرقی و غربی آن را به یکدیگر متصل نموده شرایط بازدید خاصی ندارد  و افراد می توانند در هر ساعتی از شبانه روز از این پل با شکوه دیدن نمایند. بازدید از پل معلق اهواز به دلیل نورپردازی های زیبایی که دارد و انعکاسی که بر روی کارون ایجاد می کند و همچنین چشم انداز فوقق العاده آن در شب می تواند بسیار لذت بخش باشد. به شما پیشنهاد می کنیم که اگر بلیط اتوبوس اهواز را از مستر بلیط خریداری کرده اید و قصد سفر به اهواز دارید حتما از پل سفید اهواز بازدید نمایید.


https://mrbilit.com/mag/white-bridge/

Comments

Popular posts from this blog

پل قدیم خرمشهر

دره گلستان

مارکتینگ آفلاین در گردشگری سلامت