چه عوامل انگیزشی مردم را به سمت گردشگری سلامت متمایل می کند؟

 آنچه که از گذشته به یاد داریم و خیلی هم رواج داشت، سفر بیماران از کشورهای کمتر توسعه یافته به کشورهای پیشرفته با امید بهبودی یا حداقل شانس موفقیتی بالاتر در روند درمان بود. سفری پر هزینه و کمرشکن که می توانست در آخر ناامید کننده هم باشد. ولی حالا اوضاع کمی فرق کرده است؛ یک اتفاق کاملا معکوس، یعنی بیماران از کشورهای پیشرفته به کشورهای درحال توسعه سفر می کنند. صرف هزینه کمتر برای دریافت بهترین خدمات درمانی مهمترین انگیزه این نوع سفرهاست؛

درآمد دلاری دلیل توسعه گردشگری سلامت

البته یک دلیل دیگر این انتخاب می تواند به پذیرش های پزشکی غیر قابل دسترس یا غیر قانونی در کشور خود بیماران برگردد. وابسته به نوع نظام حاکم بر یک کشور اعم از لیبرال، سکولار یا حکومت های دینی، پروتکل های وزارتخانه و سازمان های بهداشت و درمان در دنیا متغیر است. به طور مثال سقط جنین پس از ۷ ماهگی در بسیاری از کشورها غیر قانونی به شمار می آید اما ممکن است در برخی کشورها که از ازدیاد جمعیت رنج می برند این موضوع متفاوت باشد. به این ترتیب یکی دیگر از انگیزه های گردشگران سلامت می تواند گریز از قید و بندهای نظام پزشکی کشور خودشان باشد.

گردشگری سلامت و دور زدن پروتکل نظام پزشکی کشورها

دسته دیگر از گردشگران سلامت افرادی با وضعیت بیماری نادر هستند که از درمان در کشور خود نا‌‌امید شده و به امید درمان بهتر به کشورهای دیگر سفر می کنند. اخیرا در کشورهایی نظیر آلمان و آمریکا درمان انواع سرطان ها با درصد موفقیت بالاتری انجام می شود و همین مساله این کشور ها را به مقاصد گردشگران سلامت تبدیل کرده است. به طور مثال تیتو ویلانووا سرمربی فقید بارسلونا در سال ۲۰۱۳ به قصد درمان سرطان خود به آمریکا سفر کرد، همچنین لوئیس انریکه سرمربی پیشین بارسلونا و تیم ملی اسپانیا هم پس از قطعی شدن ابتلای دخترش به سرطان، سال ۲۰۱۸ به این کشور سفر کرد تا در کلینیک های تخصصی این کشور تحت درمان قرار بگیرد.

Comments

Popular posts from this blog

پل قدیم خرمشهر

دره گلستان

مارکتینگ آفلاین در گردشگری سلامت