سیر تا پیاز گردشگری سلامت (Medical Tourism)

 عبارت گردشگری سلامت، که بعضا با عناوینی نظیر گردشگری پزشکی، گردشگری درمانی یا توریسم درمانی هم خوانده می شوند، معادل فارسی عبارت مدیکال توریسم (Medical Tourism) است. کلمه‌ای که در انگلیسی Health Tourism یا Wellness Tourism هم نامیده می‌شود. گردشگری سلامت عبارتست از مسافرت افراد به یک کشور خارجی، با اهداف پزشکی و درمانی که نهایتا به بهبود سلامتی آنها کمک کند. این افراد برای معالجه بیماری های خاص، انجام انواع جراحی ها (مخصوصا جراحی های زیبایی)، اقدامات مربوط به حوزه دندانپزشکی و یا درمان ناباروری تصمیم می گیرند که به خارج از کشور سفر کنند تا احیانا از سرویس های خدمات درمانی بهتر و با شانس موفقیت بالاتری استفاده کنند، و نیز هزینه کمتری در مقایسه با آنچه باید در کشور خود می پرداختند بپردازند. اگر شرکت شما در این تجارت فعال است، این مطلب وبلاگ ترنسیس را از دست ندهید.

گردشگری سلامت

گردشگری سلامت – معجزه مرلین جادوگر با طعم فلافل دو نون های خیابون سی تیر

شاید کمتر کسی در ایران عبارت گردشگری سلامت را تا قبل از رسانه ای شدن عمل جراحی مدل زن آمریکایی در کشورمان شنیده باشد. جنجال ورود این شخص اگرچه دستگاه های امنیتی کشور را آماج خنده و تمسخر کاربران فضای مجازی قرار داد، اما نشانه آشکاری بود از ین واقعیت که کیفیت دستگاه های پزشکی ایران و نیز افت مستمر ارزش ریال در برابر دلار، تعداد توریست هایی را که صرفا با هدف انجام عمل جراحی، و یا بهره مندی از یک پروسه درمانی مطمئن و کم هزینه به ایران سفر می کنند را با شیب تندی افزایش دهد.

در این مقاله می خواهیم نگاه جامعی به ابعاد این تجارت جهانی بیندازیم و زمینه های فعالیت شرکت های ایرانی را در این حوزه بررسی کنیم. سایت ترجمه ترنسیس اخیرا با ارائه سرویس های مربوط به مترجم حضوری، با شرکت های فعال در صنعت توریسم و گردشگری سلامت همکاری داشته است. همین مساله بهانه ای شد تا در اینباره بیشتر تحقیق کنیم و برای مشتریان احتمالی مطالبی را توضیح دهیم.

گردشگری سلامت چیست؟

تاریخچه جهانی گردشگری سلامت

گردشگری سلامت خیلی قبل تر از قرن ۲۰ و ۲۱ در بین مردمان رواج داشته است. این پدیده را اگر بخواهیم از قاب زندگی پادشاهان بررسی کنیم کمی متفاوت تر است. به این ترتیب که در پادشاهی روم، مصر و حتی ایران برای درمان کسالت پادشاهان و اقوام درجه یک پادشاه به سراغ پزشکان حاذق دیگر کشور ها می رفته اند. صرف نظر از گردشگری سلامت از این نوع که شاید قرابتی به معنای دقیق این عبارت نداشته باشد؛
سفر به کشورهای دیگر با هدف طبیعت درمانی و بهره مندی از چشمه های آب سرد و گرم، دریاچه های نمک و تالاب ها در گذشته هم مورد توجه مردمان بوده است. درمان انواع بیماری های پوستی، بیماری های داخلی، بیماری های استخوانی و روماتیسم از مهم ترین انگیزه چنین سفرهایی بوده است. یونان، ایران و مصر در زمره تمدن هایی هستند که نوعا پایه گذار توریسم درمانی و طبیعت درمانی در قلب تاریخ بوده اند.

Comments

Popular posts from this blog

پل قدیم خرمشهر

توریسم سلامت در ترکیه

دره گلستان